Есенна среща-есенни бисквитки


Не е тайна, че обичам да правя всякакви сладки неща, това наистина ми носи голямо удоволствие, но когато ги правя по определен повод, удоволствието е двойно по-голямо.А поводът за тези бисквитки е срещата ми с момичета от Варна, които също имат блогове и са любители кулинари, като мен.Казвам любители, защото аз поне не знам , някоя от тях да е професионален готвач, но всички те с удоволствие готвят, и намират време да снимат, и да обяснят тънкостите по приготвянето на кулинарните си предложения.А затова наистина се изисква голямо желание.

От всички виртуални приятели, досега съм се срещала само с Габи. Срещата ни беше много приятна и сега очаквах с вълнение срещата с момичетата,  чиито блогове посещавам често и много харесвам. Много ми се искаше да ги изненадам приятно с нещо. Миналата година не можах да отида, защото приготвях тортата за рождения си ден, но сега нямах ангажименти.


 За мен беше голямо удоволствие, да се  запозная лично,с тези прекрасни момичета, които готвят много вкусно и са прекрасни хора. Не мислете, че сме дегустирали ястия, но много от техните предложения, съм приготвяла и всички у дома сме ги харесвали. Накратко ще ви представя дамите, чиито рецепти съм изпробвала и сега имах удоволствието да се запозная лично с тях:

      Роси (Кулинарен еликсир), -финна дама, която освен, че  прави много плодови сладкиши е голям майстор и на тестените изделия и не само.Ако търсите рецепта за интересен хляб или пита-надникнете в нейния блог. Разни неща със сиренца-пак там...:)

 Лети (Кулинарно приключение) -Много усмихната и сърдечна.Лети, приготвя много оригинални италиански и автентични български  ястия. Прави и невероятно вкусни снимки, и ви се иска да имате сниманото на вашата трапеза.Аз съм го имала и е много вкусно.

Тони (С мен в кухнята), -лъчезарна и непосредствена, напоследък ни изкушава с вкусни бисквиткии торти. Тя беше с очарователната си дъшеря.Пожелавам и успех с това, което е запланувала.
  Еми (The secret - with love)усмихната и приветлива ,беше дошла от чак от Шумен.В нейния блог може да откриете най-разнообразни рецепти, повечето снимани стъпка по стъпка. нещо, което аз много уважавам, но притисната от времето, не успявам да направя.

 Зорница (Zornizza pizza), Зори е прекрасно момиче, което предлага в блога си много и разнообразни вкуснотии, придружени с красиви снимки.


 Танче (Аз готвя...една кулинарна авантюра), за съжаление с нея не успях да се видя, защото отидох по-късно, а тя има малко бебче, което има своя бебешки режим и държи всичко под своя контрол. :). Надявам се следващия път да се запозная и с малкото човече.



 Момичета, беше ми много приятно да се запозная лично с всички вас!



Бисквитките, които направих са по любимата ми рецепта:

Продукти:


* 800 грама брашно
* 120 грама мед -6 с.л. течен мед
*160 грама пудра захар  * 200 гр масло,меко на стайна температура
* 4 яйца
* 2 ч.л сода бикарбонат
* 1/2 ч.л сол
* подправки  :
* 2 ч.л. канела или на вкус
*  семенцата от 1 шушулка ванилия 
* 1 ч.л джинджифил-пресен, ситно настърган


Приготвяне:

1.В  голяма купа, пресейте 2-3 пъти, брашното, содата, подправките и солта
 2.Оформете кладенче и добавете  маслото, меда и яйцата.Започнете за бъркате с вилица или дървена лъжица. Когато  бъркането стане трудно и се оформи тесто продължете с ръка, която сте топнали в малко брашно и оформете на топка.Това става бързо и без добавяне на допълнително количество брашно.
Увийте тестото в свежо фолио и оставете през ноща на хладно.При мен печенето се получава на следващата нощ .Не е проблем да остане и още една.
3.Около час преди да започнете да печете го извадете на стайна температура.Маслото е стегнало тестото и е трудно да се разточва, затова трябва да се отпусне.


4.Загрейте фурната до 180-190 C

5.Застелете тавите с хартия. Поставете хартия на плота, с торбичка, пълна с брашно леко посипете брашно-това ще помогне на отделянето на бисквитките. Откъснете парче от тестото  и с помоща на друг лист хартия или свежо фолио, разточете тънко около 3-5 мм.Нарежете желаните форми.Добре е в една тава да поставяте приблизително еднакви фигури, за да се изпекат равномерно.
Печете около 5-7 минути, в зависимост от размера на бисквитките.Ако са по малки-  проверете след 4-5 минути.За по-големи -6-8 минути. Вадят се, когато съвсем леко краищата им порозовеят.Ако е прекалено меко тестото, може да сложите тавата за малко във фризера.
6.Извадете от фурната, оставете да изстинат, да ги чувствате топли, и тогава ги пренесете от тавата на решетка, където  напълно да изстинат.Горещите бисквити са още меки и могат да се счупят-особено по-големите.

7.Украсете следващия ден.
8. Украсата може да стане с роял айсинг ,но аз предпочитам с фондан.Намазвам тънко всяка бисквитка с мек маслен крем, като за тортите и покривам с разточен фондан.Ако искате да рисувате с хранителен флумастер е добре да оставите фондана да изсъхне за няколко часа и тогава да рисувате.Аз използвах  флумастер само за надписите.които написах на следващия ден, след като приключип с рисуването. Рисувала съм с хранителни боички на Rainbow dust.Използвала съм различни цветове, които смесвам докато не получа, това, което ми харесва като нюанс.
Боичките, фондана и флумастера са от cookibooki

Бисквитките са много вкусни и слепени с мармалад от кайсии или сливи, особено на следващия ден.Тези, които не украсих хапнахме по този начин.
От тази доза излизат много бисквитки, но броя им зависи от големината и формата.
Съхранявайте в добре затворени кутии.
 
Други идеи за украса на бисквити, правени по тази рецепта:

Бисквитки с мед  Украсени с роял айсинг. Написала съм и други комбинации от подправки, които правят бисквитките с много празничен коледен аромат. Лично аз не предпочитам роял айсинг за украса, защото се рисува трудно върху него, а понякога, след като изсъхне се отделя от бисквитата. Но, ако на вас ви е по-удобен, украсата, особено ако не рисувате става значително по-бързо.

Бисквитени картички-благотворителна изложба - базар

Медени пеперуди І

Медени пеперуди І

Медени бисквитени картички - градинска тема

Медени зайчета - градинска тема 

Сбогом училище,сбогом 2-и клас...Бисквитки за класа на моята племенница

Винтидж бисквитки

 

 

Коментари

  1. Леле, Бети, невероятни бисквитки! Толкова са красиви, уникални,... истински произведения на изкуството!
    Много съжалявам, че не успяхме да се запознаем :((, но се надявам това да стане на следващата среща.

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таня, благодаря ти! И аз съжалявам, че не се видяхме.Може би, дори сме се разминали на паркинга-точно като слизахме видях семейство с малко детенце да тръгват, но нали не сме се виждали...:)

      Изтриване
    2. Възможно е :)) Бебешката ни количка е червена ;)

      Изтриване
    3. Количката не видях, но бяхме на синия етаж-на -1 В....някой си номер...
      Таня, непременно ще се видим другия път.

      Изтриване
  2. Колко красиви бисквити си направила и с колко много любов! Поздравления :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Gingery lemon,
      Благодаря ти сърдечно!Наистина ги направих с голямо удоволствие!

      Изтриване
  3. Бети,ще се потретя вече,но тъкмо тук е мястото да изкажа благодарност за красивите бисквитки,които освен впечатляващия си външен вид са и страшно пръхкави и вкусни!
    Добре,че ти и Лети ги представихте,защото у нас до снимка нямаше шанс да стигнат.
    Неочаквано за мен дори ми хареса покритието на вкус,може би защото е разточено много тънко и не се натрапва на общия вкус.
    Абе супер бяха!
    Много се радвам,че успя да дойдеш този път и дано се виждаме и на следващите срещи!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси,благодаря ти!
      Лети е направила чудесни снимки!Радвам се, че са ви харесали и съжалявам,че не успях да направя повече.
      Фондана е с ванилов вкус и наистина възможно тънко разточен,успя да изсъхне и да допълни вкуса на бисквитките.
      Надявам се, скоро да се срещнем отново!
      Хубави почивни дни и на теб!

      Изтриване
  4. Бети, много ведра и мила публикация! Радвам се, че сте си устроили такава среща, тайничко и благородно ви завиждам! Бисквитките са великолепни - изцяло в твой стил! :) Прегръдки и приятна вечер! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани,
      Благодаря ти за хубавите думи!
      Срешата беше много приятна наистина!
      Хубави почивни дни!

      Изтриване
  5. Как можах да изпусна, теб, не бисквитите, безкрайно ме е яд! Винаги така става, когато много се каня! Ооо, яд ме е, а тия бисквити, художничке...! Прегръдка и се надявам скоро да се видим!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Павлинка,благодаря ти много за усмивката!
      Прегръдка и до следващия път!:)

      Изтриване
  6. оххх страхотно,срещичка!!!
    Браво!
    Бисквитките няма да ги коментирам,защото са страхотни,нооооо...
    ще чакам някоя от дамите да пусне поне една снимчица!!! :))
    Спокойна нощ и прекрасни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мими,
      благодаря за думите ти!
      А Лети, даже ме беше изпреварила с чудесни снимки и емоционален пост.Надникни при нея.Кулинарно приключение- http://lety-culinaryadventure.blogspot.com/

      Изтриване
  7. Бети, поздравявам ви за чудесната инициатива!
    Бисквитите са уникални!
    Смятам да пробвам рецептата, но няма да се изхвърлям за покритието и дизайна, защото нямам твоите умения.
    Прегръщам те и благодаря за удоволствието!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, инициативата беше на Роси, за което много и благодаря!
      Много се радвам, че този път успях да отида на срещата и да се запозная лично с тези позитивни и усмихнати момичета!
      Благодаря ти за комплимента!
      Опитай рецептата и ще бъдеш очарована-на мен ми е любимото тесто за медени бисквити.
      А дизайна, сигурна съм, че ще измислиш нещо красиво, макар и без захарно покритие.Те са много вкусни и слепени с ароматен мармалад.
      Прегръдки

      Изтриване
  8. Бети, винаги съм казвала, че се възхищавам на умението ти!
    И сега не мога да им се нагледам!
    Особено на снимките, на които са като картини в рамка :)
    Все се питам дали не рисуваш картини?
    Радвам се за срещата ви с тези страни кулинарки!
    Прегръдка и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, мила Дани!
      :) с последната снимка се заиграх малко и ми хареса, но реших да не обработвам всички така, да не реши някои че са картини- все пак това са бисквитки..:)
      Рисувам и дори на хартия е по-лесно, отколкото на захарно тесто...:)
      Прегръдка!

      Изтриване
  9. Бети,
    тъй като по градска линия едва ли някога ще се засечем, да ти кажа, че някой ден като пораснат децата, ще си намеря път към Добрич, че имам да виждам теб, една малка уличка и да опитвам торти и бисквитки от онези твоите, пълни с аромат, вкус и красота!
    Някой ден...
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марта,
      по градска линия може да се засечем само в София, когато съм на гости на сестра ми, но винаги си добре дошла в Добрич-в Стария град на бисквитки...:)
      Благодаря ти за топлите думи!

      Изтриване
  10. Ехааа, чудесни са! Изпреварила си ме обаче, и аз се каня да рисувам есенни бисквити, само че си чакам доставката на формите за тях още. Иначе пролетта рисувах пролетни бисквити върху фондан. Айсинг не съм ползвала още. Дано успеем да се видим през октомври в Добрич. Ще почерпя за РД! :) Ели.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елена, благодаря!
      Ще ми бъде приятно да се видим, но октомври и ноември няма да бъда в Добрич!
      Желая ти весело и незабравимо празнуване на рождения ти ден!

      Изтриване
  11. Бети, не знам за останалите, но аз въобще не загрях, че това са бисквитки! Понеже винаги разглеждам снимките и после чета публикацията, та гледам,гледам и чакам да видя бисквитки, а то тази прелест всъщност се хапвала. Искам да ти кажа, че аз не бих се престрашила да хапна нещо толкова красиво. Възхитителни са!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Стефи,много си мила, както винаги! И се радвам много на думите ти.:)
      Като прочета такъв пост се замислям как да ги правя, за да не се страхуват хората да ги ядат, да не им е жал..но те са много вкусни и ухаят прекрасно и са бисквитки за ядене, просто носят по-голяма емоция и показват едно специално отношение.Дори нарочно ги правя малко по-грубовати, да си личи, че е бисквита и използвам малко бои-те са напълно безвредни, но все пак...аз самата гледам да използвам храни с по-малко оцветители...
      Още веднъж ти благодаря за сърдечните думи!

      Изтриване
  12. Невероятен кулинарен шедьовър си сътворила, Бети! И аз отначало не разбрах, че това са всъщност бисквитки :)))Радвам се, че попаднах на твоя блог!
    Сърдечен поздрав от Бургас!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Надя!
      Радвам се, че ти харесва това, което правя!Благодаря ти за хубавите думи и бъди добре дошла!
      Сърдечен поздрав!

      Изтриване
  13. Голяма група кулинарни блогъри има във Варна!
    Пожелавам ви още много приятни срещи.
    Бисквитките са страхотни, Бети! Чудесен подарък си направила на момичетата.

    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели,благодаря ти!
      И аз се надявам на скорошни срещи!

      Изтриване
  14. Браво момичета,добре сте се организирали!Няма нищо по-хубаво от това да се срещнеш със съмишленици и да обмениш опит!

    ОтговорИзтриване
  15. Срещата беше чудесна! Надявам се скоро да се съберем пак, може би преди Коледа :)
    Бети, много се радвам, че се запознахме :)
    Още веднъж ти благодаря сърдечно да милия жест, който така зарадва всички присъстващи на срещата, а и членовете на семействата ни, които се насладиха на вкусните ти умения :)
    Благодаря ти и за чудесните думи за мен, които си написала!
    Сърдечен поздрав и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лети,
      ..за хубав човек-хубави думи!
      Щастлива съм,че съм ви зарадвала!
      Сърдечен поздрав!
      Ще се радвам много на следващи срещи!

      Изтриване
  16. Бети, твоите бисквити винаги ме удивляват с красивите ти рисунки, много вдъхновяващо! Сигурна съм, че тези, които са имали късмета да опитат от твоите бисквитки са останали очаровани, а и несъмнено в компанията на любими блогър ки, няма как да не си изкарате страхотно!
    Прегръдки и много хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еви, благодаря ти за сърдечните думи!
      Надявам се, на следващата среща да се видим и с другите момичета, които не можаха да дойдат.
      Прегръдки!

      Изтриване
  17. Видях ги вече и останах без думи, направо! Какво да напише човек, пред тази красота. Непрекъснато ме изненадваш, все едно съм в галерия на известен художник и очаквам с нетърпение следващото произведение... Бети, много са красиви! Поздравявам ви за срещата и ви пожелавам още много такива! Прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате,
      Благодаря ти!
      ... много си мила и много ме радваш!
      Трогната съм от думите ти!
      Прегръдки!

      Изтриване
  18. Бети, поредните аплодисменти! Невероятен начин да зарадваш някой! Хубава среща сте си направили и дано има още, и още. Поздрави от мен и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елти,
      благодаря ти от сърце!НАаистина е страхотно да зарадваш някого!
      Хубава нова седмица!

      Изтриване
  19. Невероятни! Създават толкова приятно есенно настроение - уютно, слънчево, топло, с изпопадали жълто - червени листа! Прелестни са!

    ОтговорИзтриване
  20. Благодаря ти,мила Лулу!

    ОтговорИзтриване
  21. Бети, откакто ги публикува тези бисквитки няколко пъти се връщам да ги гледам :) Прекрасни са, особено птичетата ме заплениха! Много бих се радвала да видя и твои картини на хартия ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате,сърдечно ти благодаря за думите!
      Някой ден, като остане време...
      Прегръдки!

      Изтриване
  22. Бети много се радвам на твоите творения, истинси шедьоври!!! Благодаря за страхотното настроение, което ми създаде тази сутрин с тези бисквитки :)
    Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че съм ти доставила настроение!
      Благодаря,че намина!
      Хубави почивни дни!

      Изтриване
  23. Бети, от сърце ти благодаря за милия жест! Бисквитките бяха прекрасни и много се радвам, че се запознахме, ти си очарователна! Поздрави и слънчев уикенд! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори,благодаря ти!
      Ти също си очарователна, надявам се следващия път да имаме повече време!
      Хубави почивни дни!

      Изтриване
  24. Пак съм пропуснала мейла си от Роси :( Не е честно пък...
    Изтървах срещата.
    Страхотно си се подготвила и както винаги всичко е много красиво:)

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни